Hoppträningen!

[MOBIL BLOGGNING - MALIN]
Idag var jag på min allra första 'privata' hoppträning med min häst för tränaren Tusse! Jag har såklart hopptränat och så när jag gick på ridskola (ca tre år sedan sist), och hopptränat själv utan 'instruktör' men aldrig med, så idag var det första gången. Och det gick så jäkla bra! Först körde vi markarbete och för allra första gången gick min häst ner på tygeln i trav! Och för mig är det så super stort eftersom han är en varmblodig travare och vi har verkligen kämpat super hår med det, och han gick så fint under hela lektionen! Och hoppningen var så bra, vi kom över ett ca 90 cm hinder utan problem! Jag är så jäkla glad! Och så frågade hon mig om jag hopptränat med honom förut (för instruktör) och jag svarade att jag inte hade gjort det bara tränat själv med honom och då sa hon att han hoppade fantastiskt för att aldrig tränat för någon förut, och det gjorde min dag! Han har aldrig gått så fint som han gjorde idag, så det var inte sista gången jag tränar för henne kan jag lova!
Alex får skriva om hon känner för det hur det gick, jag måste bara säga att hon gör ett fantastiskt jobb med Neo och att hon absolut inte ska ge upp, vad någon annan än säger!
Kämpa på Alexandra, du är bäst!


Kommentarer
Postat av: Louise

Har ni någon film? Skulle vara kul å se :)

Svar: Tyvärr så förstod inte min mamma sig på min kamera när man ska filma när det blir lite mörkare, men ska se till att visa henne hur man gör tills nästa träning :) Så då kan vi fixa en film :D
Malin & Alexandra

2012-10-04 @ 07:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0